29 Temmuz 2015 Çarşamba

Yutaka Katayama, Z arabanın babası

Otomotiv dünyası için üzücü bir haberde, Yutaka Katayama, Z Car ilk Nissan Motor Corporation, ABD Başkanı ve babası, Sevgiyle Sayın K, onun etkisi, sadece ilgili olarak da bilinen 105 yaşında 19 Şubat vefat Nissan ve Japon otomobil endüstrisi, ama dünya çapında sanayiye, ardı edilemez.

240 Z. 1960'ların sonu ve 1970'lerin başında: Yutaka Katayama etkisi üç sayı ve bir mektupta özetlenebilir. Daha önce böyle bir Jaguar ve Ferrari Avrupa marques duydum littler dünyanın yarış pistlerinde kendi isim yapmış ve hala dünyanın gıpta ettiği marka ve tanıma içine itibar parlayed. Ford ve Chevrolet olarak kurulan markalar "total performans" ve GT40 gibi kurumsal girişimlerle ve Chevy durumunda, Jim Hall ve onun staggeringly yenilikçi Chaparrals için arka kapı yardım cevapladı. Bir otomobil üreticisi olarak ciddiye alınmak istiyorsa, sportscars inşa etti. Eğer sportscars bir oluşturucu olarak ciddiye alınmak istiyorsa, sen onları yarıştı. Hiçbir IFS, Eleştiri ve buts.

Yüksek hızlarda ve yüksek kar bu sirk giren doğmakta olan Japon otomobil endüstrisi geliyor. 1960'ların sonlarında, o topluca hafif olan araçlarda, zaman zaman yakıt verimli sınırda sevimli küçük bir teklif ihraç edildi, başta zaman dinlenme seyir korkak, ama alay ile baktı ve tarafından şakalar popo yapılmış Büyük Amerikan ve Avrupa otomobil ilgilidir. (Ev pazarında Fairlady Z dublaj) 240 Z: 1969 yılında, Datsun şeklinde Japon otomobil endüstrisi, her şey değişti bir ateş. 240 Z sorumlu adam Sayın K, ve araba diğer büyük, daha hızlı Z arabalar aktı hangi köken oldu. Ve onlar yarıştı bulundu. Onlar fabrika tarafından yarıştı ve onlar privateers tarafından yarıştı bulundu. Ve onlar kazandı.

Sayın K ve şirket için alt satırda çok iyiydi, ama Japon otomobil endüstrisinin geri kalanı için alt satırında daha iyi oldu. Yutaka Katayama sadece onun ileri yol gösterdi bir işaret yaktı, bir dünya çırpıcı inşa etmemişti. Z-arabalar ardından Japon performans otomobil Banzai ücret geldi. Bir göz açıp kapayıncaya gibi görünüyor, Japon araba aniden küçük sedan rekabeti oblitere, Le Mans (Mazda) de bütün turlarda tarafından alanını tahrip Grand Prix (McLaren / Hondas) herkesi ezme, her türlü yarış pistleri hakim edildi Kuzey Amerika yarış (BRE Datsun 510s) ve daha fazla veya daha az on (Subaru ve Mitsubishi) Dünya Ralli Şampiyonası sahibi, biz günümüze olsun zaman, her yapılan en popüler saf sportscar Japon: Mazda MX-5 Miata .

Yutaka Katayama: Ve bu başarının tek bir adamdan akar. Evet, pek çok katkıda bulunan faktörler ve diğer Japon üreticilerin birçok kayda değer personel vardı, ama, "Biz bu yapabilirim" demek için ilham vardı ve sonra aslında dışarı çıkmak ve bunu gerçekleşmesi için sürücüyü neden olduğunu Sayın K idi.

O Dearborn, Michigan Fame Amerikan Otomotiv Müzeye zaman verilen atıf, 1998 yılında (o da Fame Japon Otomotiv Müzeye oldu) ABD otomotiv endüstrisine yaptığı önemini vurgulamaktadır: "O sayısız büyük başarılara imza başarılı motorizasyon yüzünden bütünlüğünün, her şeyden önce, çünkü otomobil, uzun vadeli yönetimi açısından, ve çeşitli deneyimler için onun güçlü tutku, son derece gelişmiş ve ABD, - diye ekledi, anlaşılır ve unstintingly işbirliği ve ne olursa olsun insanları destekledi milliyet, sınırları görmezden. " Yani, derin bir saygı ve şükran ile biz Yutaka Katayama geçmesini not edin. Geçen yıl, en az onun 105. doğum günü ayında Sayın K (CC düğmesi ile altyazılı) aşağıda görülebilir Nissan Global Medya Merkezi üç parçalı bir röportajda araba sektöründe hayatının, yansıtıyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder